Sixpack In 10 Wochen – Geht Das? | Galileo Selbstexperiment | Prosieben

Wat betreft fastfood: ook onze verslaggever kan af en toe een burger niet weerstaan. Dat wordt te duidelijk, dus is hij een streng zelfexperiment begonnen. Zijn missie: 10 weken voor een sixpack met een online-fitness-programma Is hij het reuzel kwijtgeraakt? Je zult misschien verrast zijn! Het vet verliezen! Dat is nu het nieuwe motto voor Jan. Zijn doel: een sixpack! De cameraman vertelde me net: dat ding was niet goedkoop! Bedankt voor het compliment maar hij heeft gelijk, het is niet erg aardig.

Maar ik heb hoop. Het internet staat vol met fitness-programma's die een sixpack beloven in 10 dagen. Maar eerlijk: gaat dat lukken met deze hier? We zullen het moeten proberen Jan is op zoek naar het juiste programma. Zoveel om uit te kiezen en de beloften zijn allemaal hetzelfde. Sexy, stoer, topfit. En alles in een mum van tijd. Nog maar 10 weken tot topfitness. Uw persoonlijke coach. Het 10 weken programma. Voor – Na Maar hij zag er in het begin ook niet slecht uit. Dat is een andere basis om op te beginnen. Dat zou geweldig zijn! Het programma zou goed moeten werken in het dagelijks leven. Beseft Jan waar hij aan begonnen is? Ik heb besloten dat "I make you sexy" me heeft overtuigd.

Het 10 weken durende programma en een gratis sixpack-training. Wat wel een beetje raar is, is dat ik maar 2 keer per week 20 minuten hoef te sporten. De scepticus van Jan: is dat echt genoeg? Naast de trainingen is er ook een voedingsgids. De online pas kost voor 10 weken 89 euro. Alles wordt uitgelegd in video's. "Een weegschaal, als je er nog geen hebt, koop je er een!" Ik moet een foto maken in ondergoed. Om eerlijk te zijn, hij is zooo serieus. Ik kan het nu niet zo serieus nemen als ik het grappig vind. Ik moet "het" meten! Jan lacht nog steeds, maar er is nu geen weg meer terug. 10 weken tot sixpack! Ik moet beginnen. Het meten begint. Dat is het ongemakkelijke deel. Onze verslaggever is dapper. Hij laat letterlijk zijn broek zakken. De naakte waarheid tonen. Als hij iets doet, dan goed! Jan moet zijn lichaam opmeten. De grootte van zijn buik, maar en dijen. Vanachter de camera en thuis moet dit zo makkelijk lijken. Voor de camera is dit niet echt leuk.

Jan moet er doorheen. Zijn afmetingen: Zijn buik bevindt zich in een kritiek gebied. Nu is het tijd voor het engste deel. Ik kan me de laatste keer dat ik op een weegschaal stond niet herinneren. Jan is 1.78m lang. Zijn ideale gewicht zou 72 kg zijn. Ik was zo bang dat het 100 kg zou zijn. Het is niet mooi, maar in ieder geval geen 100. We hebben nu de afmetingen. Maar hoe zit het met de huidige conditie van Jan? Theoretisch begint mijn trainingsplan over 2 weken, de eerste 2 weken zijn alleen voeding. Maar ik wil mijn conditie kunnen vergelijken. We hebben 3 januari trainingen toegewezen. Te beginnen met sit-up's. Oké, ik ben weg.

Dat waren er 40. Vervolgens push-ups. Hoe gaat het met de armspieren. Dan moet Jan zo lang mogelijk planken. Ik denk dat dat niet zo erg was… Ik heb het gevoel dat ik geen spieren heb… Ik begin onderaan. Misschien niet de bodem, maar vrij laag. De eerste 2 weken staat alles in het teken van voeding. Zes dagen per week moet hij het plan volgen. Het is vooral gericht op eiwitten. Jan gaat winkelen. Jalapeno. Ik heb dat nooit gekocht. Is dat het? Ik hou van pittig, maar niet te veel. Het programma zegt dat ze je helpen de kilo's te verschuiven. De afslankboosters zouden de vetverbranding moeten verhogen. Zoals avocado of gember. Suikers. Verfijnd en van fruit zijn een no-go. Ziet er heerlijk uit. Maar ik mag ze pas eten als ik met het trainingsplan begin. Ik heb het gevoel dat ik ongeveer 80 procent van de supermarkt niet mag eten of drinken. Dat wordt leuk 10 weken. Maar zijn chips toegestaan? Een keer per week heb ik een laaddag waarop ik kan eten wat ik wil en zoveel als ik wil.

Klinkt goed! Is Jan in een soort van paniek? Pasta of brood zijn niet toegestaan. Koolhydraten zijn alleen toegestaan ​​als peulvruchten. Wat at Jan vroeger? Soms stond ik 's nachts op en heb ik extreem veel honger, vooral als ik niet veel heb gegeten tijdens het avondeten. En ik zou voor mezelf een boterham maken met kaas en zoete mosterd. Alles wat ik niet meer mag. Naast koolhydraten mag Jan's ook geen zuivelproducten eten of drinken. Dit ziet er misschien uit als een normale salade… maar nu gooi ik al dit vlees erop… …een beetje raar. Hij mag in ieder geval zoveel eten als hij wil van het gezonde voedsel. Eerste maaltijd was oké, smaakt goed, heerlijk… Ik weet alleen niet of het zo blijft. Jan documenteert het experiment de komende weken met een selfie-cam. Ik heb het gevoel dat elke spier in mijn buik pijn doet. En ik heb gisteren pas de test-workout gedaan. Week twee is begonnen. Hoe gaat het met Jan? Ik moet toegeven: ik dacht dat het erger zou zijn. Het is niet zo slecht.

Alles is heerlijk. Ik zou die frietjes wel willen eten. KOOLHYDRATEN! geweldig! Iedereen zegt dat ik prikkelbaar en nerveus ben. Om eerlijk te zijn, ben ik niet in de beste stemming. In week 3 start het video-workout-programma. Een fitnesscoach zal de eerste training van Jan begeleiden. Dus je hebt er naar gekeken? Wat denk je? Ik denk dat het niet slecht is. Denk je echter dat het genoeg is? Het is maar twee keer per week 20 minuten.

Ik denk dat het programma de klant niet wil overweldigen. Dus ik denk dat twee keer per week genoeg is. Dus laten we dit doen. Eerste trainingsweek. De video's lijken allemaal op elkaar. Eerst een warming-up om blessures te voorkomen. Daarna spiertraining en uiteindelijk stretchen. Je zweet wel een beetje. Het is niet extreem vermoeiend maar…..het is oefening! De intensiteit van de oefeningen neemt in de loop van de weken toe. Sven begeleidt Jans bewegingen. Als zijn houding verkeerd is, zal hij het corrigeren. Als je gewoon naar een video als deze kijkt, kun je jezelf gemakkelijk bedriegen. Je moet echt discipline hebben. Eigenlijk heb je iemand nodig die je helpt. De oefeningen zijn goed maar voor de details is het niet genoeg. En de video kan ze gewoon niet goed genoeg uitleggen. De extra sixpack-coaching komt niet als een video. We gaan er naar kijken en je zou me kunnen corrigeren. "BUIK WEG!" Fiets-crunch. Jan heeft niemand om hem de oefeningen uit te leggen, alleen plaatjes en tekst. Gaat hij zo'n sixpack halen. Vermoeiend. Dit is de eerste oefening waarbij ik voel dat het de maag werkt.

Het is iets waarvan ik denk dat dit me tot een sixpack zal brengen. De meest effectieve oefeningen zijn ook de moeilijkste. Er zijn 5 extra oefeningen voor die sixpack-boost. Wat zijn volgens jou mijn kansen: Een sixpack in 10 (nu 8) weken? Ik denk dat het niet erg realistisch is om in 10 weken een sixpack te krijgen. Heb controle. Buik, houding en spanning. Zodra er pijn is… stop onmiddellijk. Jan laat niet los. Hij wil het programma zelfs op vakantie doen. Dit is verschrikkelijk. Ik kan het ijs niet opeten, ik moet mezelf vastleggen dat ik het niet eet, zelfs als ik dat zou willen. Maar ik niet! Dus mijn humeur is behoorlijk slecht. U kunt het ijsje zelf betalen. Vandaag is mijn laaddag. Mijn maag doet pijn. Ik heb al chips gehad en drink een slushie. Mijn maag kan het niet goed aan. Halverwege het experiment. Wat zegt de weegschaal? Gek! Eerste keer onder de 90 kg. In het begin was ik sceptisch over het eten, maar het is niet zo erg meer.

Ik geniet ervan vanwege de resultaten. Als het me ook lukt om een ​​sixpack te krijgen! Daarvoor zal hij moeten werken. Jan doet minimaal twee keer per week een training. Wie denkt dat woonkamer-workout niet moeilijk is. Is fout! We bezoeken Monica Bischof. De voedingsdeskundige bekijkt Jans eet- en trainingsschema. Ze is sceptisch. Het is niet erg ideaal. Zijn houding is niet erg goed. Het is ook slecht om de hele tijd naar het scherm te staren, dat verpest de houding. Er is gewoon niet genoeg ruimte voor een ideale training. Ze vindt het voedingsschema beter. Het plan is een leefstijlplan. Gedachte voor jonge gezonde mensen. Zeker niet voor mensen met overgewicht of mensen met risicofactoren.

Maar zeker, als iemand gezond is, kunnen ze het helemaal. Wat vindt ze van de dag dat ze mag eten wat hij wil? De "laaddag" is meer voor de motivatie. Het is heel slim om jezelf de dag ervoor te wegen, want als je net wat bent afgevallen, zul je niet zo veel uithongeren. Je kunt die dag misschien in het weekend liggen. Voor je sociale leven is het best goed, maar voor gewichtsverlies is het niet nodig. Jan komt steeds dichter bij het doel. Week 7 is begonnen. Hoe gaat het met hem? Goedemorgen! het is weegtijd. Ik heb niets verloren. Dat is best vervelend om eerlijk te zijn. Ik weet niet eens waarom. Ik heb niet vals gespeeld. Ik heb niets verkeerd gedaan. Jan voelt zich down.

Maar een plateau in gewichtsverlies is niet ongebruikelijk. In de laatste rondes geeft hij alles wat hij heeft. Het grote moment is aangebroken. 10 weken liggen achter hem. 10 zware weken voor het doel: een sixpack. Hoe is het gelukt? Zien we daar een sixpack? Ik moet toegeven. Het is niet echt. Het is maar een T-shirt. Maar… ik vulde deze jeans helemaal. Een enorm succes! Hoeveel precies, dat moeten we op de schaal zien. Jan meet zich weer op buik, borst en benen. Gaan we een keiharde maag zien? Ter herinnering: zo zag de maag van Jan er 10 weken geleden uit.

Dus… geen sixpack, maar hij is zeker flink afgevallen. Het belangrijkste… de buik! Oké, om eerlijk te zijn is het 101 cm. Vroeger was het 114 cm. Wauw! Ik heb veel verloren rond de maag! Jans maag was kritiek. Hij had een verhoogd risico op diabetes. Nu kreeg hij een veel gezondere vorm. 85,6 kg. Ik ben de afgelopen week weer een kilo afgevallen. Wat een geweldig resultaat! 12 kilo is weg.

Dat betekent dat hij 1,2 kg per week afviel. We willen weten hoe fit Jan is geworden. Hoeveel? Werkelijk? geweldig! Hij kon tot 20 situps meer en 35 seconden langer in plankpositie. Voor een daadwerkelijk zichtbare sixpack zou hij volgens de fitnesscoach 9-12 maanden 4 keer per week moeten trainen. Het hoogtepunt was dat mensen naar me toe kwamen en zeiden dat het er goed uitziet hoeveel ik ben afgevallen. Dat was zeker een drijfveer. Het is me uiteindelijk niet gelukt om een ​​sixpack te krijgen, maar ik ben wel veel afgevallen. Dat is geweldig voor mij! Maar om eerlijk te zijn… een sixpack past toch niet echt bij mij..