Sailing Faroe Islands To Vestmannaeyar, Iceland I Chapter 3

welkom terug op mijn kanaal Het spijt me dat ik je
zo lang heb laten wachten, maar ik heb het druk gehad tijdens een derde poging om van Noorwegen naar de intercourt te
komen in scoresby-geluid Groenland Ik vind het geweldig bij mijn eerste poging het scoresby-geluid zat vol met
ijs de de tweede keer werd ik al tegengehouden door begeerte op de Faeröer, maar ik zei dat ik positief testte
omdat ik er sterk van overtuigd ben dat consistentie je succes zal opleveren Ik begon aan weer een nieuw
avontuur om te proberen dit doel enkele weken voor vertrek te bereiken Ik had een paar weken
in het ziekenhuis vanwege een opflakkering van mijn vervelende colitis ulcerosa uiteindelijk zei mijn arts dat
ik goed was om te gaan, dus zonder tijd te verliezen veegde ik het stof van mijn 46-jarige Contessa 35
Tessie om het nog een kans te geven, dus hier gaan we bedankt buitenland Ik heb nu de prachtige
archipel van de Farao-eilanden bereikt, hoewel deze eilanden relatief klein zijn, de natuur hier is zo groots mooi
en eindeloos als je verbeelding en ergens in de weddenschap ondanks alles
zul je de belangrijkste stad van Torsavon vinden waar ik was gelegen met mijn boot Tessie maar de
boot was helaas leeg zonder haar kapitein er was iets nogal onvoorziens gebeurd
om hem te vinden we moesten door de stad vliegen en landen op het plaatselijke ziekenhuis vinden onze
weg naar de vierde verdieping en bezoek kamer 11.

Ik verbleef hier nu 11 dagen om te
proberen te herstellen van twee zeer pijnlijke operaties je kunt alles lezen over waarom ik een operatie moest ondergaan
in een van mijn eerdere berichten op mijn Facebook-site laten we zeggen dat het behoorlijk slecht was onze eilanden, ze zijn zo aardig om ons op een dag te ontmoeten morgen mijn goede vriend Paul Jacob
zorgde altijd voor me tijdens mijn verblijf oh ja en op dag 10 voelde ik me goed genoeg
om een ​​wandeling te maken om wat frisse lucht in mijn longen en de wandeling stelde niet teleur hij begon
te rijden door 's werelds eerste onderwaterrotonde die
verschillende van de farao-eilanden met elkaar verbond het plan was om de meest afgelegen plaatsen te bezoeken die
er te vinden waren d op de favorietenkaart dus kom langs en geniet van de rit buitenland bedankt buitenlands na ontslag uit het ziekenhuis
Ik bracht nog vier dagen door in een hotel voor verdere hersteltijd ging door mezelf te behandelen
met medicijnen en pijnstillers en de weerberichten te bekijken over de 390 zeemijl of
vierdaagse Reis van de farao's naar IJsland dagelijks stro kijken naar mijn zeilboot Tessie het is het hoogtepunt van de dag Ik denk dat ik er
even uit moet voordat ik weer naar bed ga en bijkomen, dus in afwachting van mijn lichaam om te herstellen laten we
dat doen een blik op mijn sponsor nordvpn aangezien ik de hele Faeröer heb rondgereisd Ik ben onder de indruk
van de volledige vier, zelfs 5G-dekking overal waar ik ga, maar aangezien velen zijn verbonden met dezelfde
vaak open netwerken, is het goed om te weten dat nordvpn het beste biedt bescherming
op de markt verbergen ze uw IP-adres om indringers buiten te laten en het werkt
op maximaal zes van uw verschillende apparaten Als u zich geografisch verplaatst, kunt u dat ook doe
door je locatie in de app te wijzigen om te allen tijde volledige bescherming te behouden en als je favoriete
programma niet beschikbaar is in je huidige land, verander dan gewoon van locatie naar waar het beschikbaar is
en geniet ervan, dus ga naar nordvpn.com Eric ondrawa om je exclusieve nordvpn deal het is zonder
risico met nord's 30 dagen geld-terug-garantie na 14 dagen herstel
het voelde iets beter hoewel er verf aanwezig was omdat Sergio
wonden nog wat genezing moesten doen niet te gek worden mezelf opsluiten Ik
wilde de Fresh voelen Ocean Air weer het was tijd om in beweging te komen oké welkom weer terug op mijn kanaal   de zon komt op en ik ben nog steeds in het toerisme
Ik zit hier al 14 dagen nu Ik lig in het ziekenhuis vanwege een [ __ ] gebeuren in mijn
achter, maar laten we ons niet concentreren op de negatieve dingen laten we ons concentreren op de positieve dingen en dat
is dat ik mijn reis naar IJsland nu ga voortzetten en ik ga naar een plaats genaamd en
ik word vergezeld door deze man meneer Paul Jacob Thompson hallo hallo en hij gaat met me
mee naar uh norger om me nu te helpen zeilen want ik ben niet 100 vers maar er is nog een klein beetje over
en daarom gaat hij me helpen dus laten we gaan bedankt buitenlandse gretig uitgelegd dat 's werelds
eerste democratie werden hier net opgericht nadat de Vikingen
rond het jaar 600 arriveerden.

1400 jaar geleden dient het vandaag als kantoor voor
de premier van de Faeröer.
rustige plek om de rest van mijn lichaam te doen herstellen terwijl ik
wacht op de juiste wind om naar IJsland te komen bedankt na de aanlanding Ik heb veel
vrienden van Polyakov ontmoet voor een goed diner gevolgd door een broodnodige nachtrust de volgende dag werd ik wakker naar dit
mooie kleine Sunny Village bedankt dat de dag werd besteed aan het verkennen van de eilanden en toen de avond kwam Ik was
net op tijd voor een kleine traktatie ja dus ik ben op weg na een schoonheid een hele dag
met Paul Jacob om ongelooflijke kweekfoto's te maken rondom de eilanden
daar Ik ga nu naar Anker om uh in het zuiden om daar te komen daar is
een groot concert nu is het gewoon hier dus ik ga gewoon laten mijn
anker ga en heb wat rust en vrede en genees daarachter het is een zware
dag geweest ik ben te actief geweest en uh ik ben zo verdrietig uh een beetje naar boven gegaan dus ik moet
ze weer naar beneden halen dus laten we doen dat goed na weer een goede nachtrust ik vorig jaar
wat onafgemaakte zaken wilde afhandelen bij mijn tweede poging om Groenland te bereiken
Ik raakte verstrikt in een aantal enorme dodelijke wrede oceaanstromingen net op de
rest van het eindpunt van zachtmoedigheid dat bekend is om de slechtste plaats te zijn voor
dit soort stromingen op de Faeröer sinds de beproeving Ik voelde een sterke
behoefte om deze plaats opnieuw te bezoeken vanaf een veilige grond in de hoop op enkele drone-
opnamen van de stroming op zijn slechtst het voelde raar om me Guinness te zien
onthullen uit de dichte mist terwijl ik wachtte tot de mist optrok, bracht ik enkele uren door met rondkijken in
dit geweldige kleine dorp, helaas trok de mist nooit op,
maar toen ik daar was, voelde ik me opgelucht dat het hoofdstuk voor eens en altijd werd afgesloten de wachttijd voor een betere gezondheid en de wind
had zijn merkte op dat Tessie zo lang dood in het water lag, maar tijdens een mooie
dag leek het beter te gaan.

Hallo het is drie weken
stil in het toerisme geweest en toen stond ik op met Gerta en nu ben ik klaar om zeil
naar IJsland de wind is gedraaid en uh we zijn ik ga twee dagen tegen de
wind in en de laatste dag tegenwind richting West Mana ayak dus het is een driedaagse verkoop 390
zeemijl en ik ben er klaar voor gezondheid is goed en ja wat mag ik zeggen dat ik hier echt naar
uitkijk het wordt geweldig dus laten we gaan het is even wennen na
een langere periode op het land te hebben gestaan ​​plotseling heb je zin in een
driedaagse offshore reis je voelt je nooit qui om er klaar voor te zijn hoef je alleen maar grip te krijgen en te
gaan waarschijnlijk komt het wel goed Ik moest een korte stop maken bij leirvik om
mijn dieseltank te laten stoppen omdat ik het gevoel had dat het ijzeren paard een tijdje zou kunnen worden gebruikt
volgens naar de in behandeling zijnde weerberichten oke dus laten we nu naar IJsland gaan met de boot vol met alles wat
nodig is voor de geplande reis Ik zou diep kunnen ademen en
koers zetten het enorme geluid tussen Easter Road en Cal State laten we omdraaien als er
wat wind in de zeilen op en ga met een klein briesje uit de kust Ik begon met het hosten van het grootzeil en ging verder langs
het uitgestrekte vulkanische landschap Ik passeerde net het prachtige dorp jogv toen er weer een bekende gebeurtenis plaatsvond je verloor de drone weer maar de nieuwe is klaar om ga ik heb zoveel pech dat dat nummer
10 is.

De 10e troon oke laten we gaan ik wilde een bezoek brengen aan
een paar Rocky persoonlijkheden aan de noordkant van de farao's dit is reden
en hem of de reus en de doden doden heks een legende vertelt dat ze helemaal
van IJsland naar de farao's zwommen om te proberen de farao's terug naar IJsland te slepen omdat
ze zo jaloers waren op deze prachtige eilanden, maar de tijd verstreek toen de twee 70 meter hoge
reuzen hun best deden om de eilanden te verplaatsen de zon scheen op hen
en ze veranderden allebei in steen Ik weet niet of dit waar is, maar een goed verhaal
hoeft gelukkig niet zo te zijn, je kunt zelf een beslissing nemen aangezien we in de grote blauwe
oceaan leven richting IJsland de Land of the Giants dus dat is het verlaten van de kusten van de wilde eilanden zijn
prachtig het is maar een paar knopen wind en uh het grootzeil stabiliseert gewoon de boot
stopt het omdat het te veel heen en weer groeit en ik denk dat er nog wat meer regen zal vallen later
vanavond zodat ik boten aan beide kanten kan plaatsen en ergens te koop kan komen, dus laten we eens kijken wat de Noord-
Atlantische oceaan deze keer voor ons in petto heeft wow buitenlands zeven uur in de ochtend je hebt
honderd zeemijl gevaren nu zijn we aan het doen eh vier en een halve knoop dus het gaat langzaam
Ik denk dat Tessier ook een baard op haar heeft gekregen, dus ik denk dat we
misschien een halve knoop verliezen, niet 0,8 knopen of zoiets, dus dat is een beetje vervelend, dus ik moet misschien
even rondkijken uh een rubberland aan het slepen en ik ik als ik in IJsland aankom Ik ben in Reykjavik Ik weet het
niet maar uh we zullen het wel zien, dus we zijn een beetje natuurlijk volgens de wind IJsland is
hier en we gaan hierheen uh en als ik hierheen ga we zullen meer tegen de wind in zijn, we zullen nog meer
snelheid gebruiken, dus ik denk dat het uh sorry moet zeggen motortijd, want als ik mijn motor niet laat draaien, zullen
we hier zijn, we zullen investeren.

Ik heb erg laat en ik wil dat niet want het is een tegenwind
gemeld al vanaf zondag morgen dus dat betekent gewoon veel meer tijd in
tegenwind dus ja dat is het laten we eens kijken het weer is nog steeds mooi het is een beetje uit
vanaf de middag nu en ja goed ding over dit de boot is niet zo dat Rocky een normaal
leven aan boord kan hebben dus ik ben een beetje aan het opruimen, neem de afstand met een telefoontje naar huis
naar mijn moeder daar is ze blij mee vanaf de satelliettelefoon en uh ja dat kun
je doen als het mooi weer is zoals dit ging door het volgen van hetzelfde patroon als
eten uploaden video diesel vullen Motorrijden zeilen rusten en slapen en
gewoon de Chorus Line naar IJsland volgen goed wetende dat de tijger scherp naar
buiten keek, maar ze zijn vrij comfortabel en rustig De reis zou spoedig worden vervangen door de wachtende
tegenwind die de derde en gisteravond ja dus de tegenwind is begonnen en ja
het is altijd een beetje meer dan je verwacht, dus we hebben nu de 60 mijl over en het
zal zo zijn alle 60 mijl die nog over is tot uh IR maar dat is prima ik heb heb een 320 30 goede gedaan,
dus ik kan niet klagen, ik denk dat ik gewoon de echte host en gewoon ga zeilen, want deze
motor wat grootzeil ding is gewoon uh beukende de boot te veel en onnodig ik ik
heb geen plannen om te lezen dus laten we het rustig aan doen Ik moest de boot vertragen om een ​​paar riffen in het grootzeil op te nemen om het zeilgebied af te stemmen
op de windkracht en vervolgens een deel van de
Genua uitrollen om wat snelheid te krijgen het is zo cool om te zien hoeveel
krachtiger de verkoop is in vergelijking met de kleine worstelende motorsnelheid
was meteen bijna verdubbeld goed een beetje beter een beetje beter laten we gaan de hedwigs dwongen me nu om de
resterende 60 zeemijlen aan te vallen 26 knopen wind zeiden ze het zou 13 worden.
maar dat is alles dat niet altijd het geval is, dus we krijgen hier wat dreunen
hier op uh maar uh dat is oke wow de tech kunnen we volledig hopen op de investering ik uh is het IJsland hier nu voor wow plekken we gingen zeker door elke
golf terwijl ik heen en weer overstak we vertrekken en spanden de zeilen weer op
zoek naar de beste trim om de snelheid op peil te houden en de hydrovale onderweg fijn af te stellen goed gedaan die koude rechtstreeks van de doos net als wij vind het geweldig 18 uur aanvallen tegen de stormkrachten
de wind is eindelijk gaan liggen en ik kon uitademen en koers zetten naar een aantal prachtige
formaties die aan het einde van de horizon oprijzen na alle pijn en strijd die
ik onlangs heb meegemaakt mezelf in de arm knijpen om te geloven dat ik hier was wow dat is geweldig eindelijk zijn we hier dat was een moeilijk moment om het op die manier aan te pakken in die
omstandigheden het is alsof je nooit denkt dat je het gaat halen omdat het zoveel tijd kost maar
plotseling zijn ze er plotseling we zijn en dit is het, dus nu ga ik gewoon het grootzeil
en de motor zelf in de hardware en zoek een leuke plek om te verblijven en ja leer deze
plek kennen, dat is het kleine eiland IJsland compleet het is een goed gevoel dat er een veel geschiedenis rust over de
vulkanische rotsen van het westen, maar de meest fascinerende onthult waarom het oostelijke deel
van het eiland bedekt is met een laag zwarte lava in 1973 ontwikkelde zich een grote vulkaanuitbarsting
en dwong het meest van de 5.000 inwoners van het eiland succesvol geëvacueerd
met behulp van lokale vissersboten de 155 dagen durende uitbarsting creëerde een nieuwe 223
meter hoge berg en vernietigde 417 bewoners praten over de krachten van Moeder Natuur ook de orka Keiko verbleef hier van
1998 tot 2003 na de hoofdrol in de bekende Free Willy-films was het doel om
te proberen hem terug in de oceanen te krijgen als een vrij dier helaas stierf hij in Noorwegen
eind 2003 op 27-jarige leeftijd moge hij rusten in vrede tijdens het zeilen door de ingang die je duidelijk kunt zien hoe de lavastromen
in de oceaan zijn gedreven, het is ongelooflijk wat de drijvende lava van Marvel kan
creëren als het wordt afgekoeld door lucht en zee de meest bekende is de ongelooflijk realistische
olifantenrots aan de westkant van het eiland een van de vele wonderen van de natuur
het kreeg zelfs een ziel in zijn ogen vandaag leven hier tot nu toe ongeveer 4 500 mensen in vrede en
rust zonder dat er nieuwe uitbarstingen naar binnen glippen door de ingang tussen enorme
vulkanische kliffen i s een klein avontuur op zich Ik moest mezelf weer in de arm knijpen om te
geloven dat ik hier echt in het buitenland ben gekomen Ik wist niet precies waar ik moest aanmeren omdat
er geen toegewijde gastponton is meneer dus ik koos gewoon een plek en het kwam goed uit dus dat is mijn God wat een prachtige plek Ik heb
net bezoek gehad van de politiesirene, ze vertelden me dat dit de mooiste plek in de
IJslandse periode zal zijn En ik zal geen ruzie met ze maken uh ja dus nu denk ik dat ik gewoon ga drink
een biertje aan de andere kant van dit huis ik zit vast aan een pub maar dat is
niet zo erg Dus ja heel erg bedankt voor het kijken en uh ik zie je in de
volgende video waar ik naar retoriek ga in IJsland het is ongeveer honderd zeemijlen
129 mijl vanaf hier ongeveer 24 uur 22 uur doei dus blijf aan boord voor hoofdstuk vier zeilen van
West Mana ayak naar Rey Chavik, de belangrijkste stad van IJsland door een heel speciale vuurtoren
die nu dicht bij een geweldige plek komt en een regenachtige windstoot
langs de mooie IJslandse kust blijf op de hoogte oke dus bedankt voor het kijken naar de video hoop dat je het
leuk vond het was een grote klus om het te bewerken dus ik hoop dat je ervan genoten hebt en ja bedankt voor alle steun
het is zo belangrijk voor mij met al die steun het is dat ik het zo waardeer het en als je me wilt volgen
op Facebook of Instagram, kun je dat zeer gewaardeerd en patreon je kunt
elke keer dat je een video wilt, alle lettertypen doneren die je wilt, elke keer dat ik een video upload uh of je kunt me bereiken op PayPal en
me daar steunen voor wat je ook doet wil en natuurlijk t-shirts merchandise link over hier denk ik
of hier ik weet het niet en ook wij en Europa link onder de video's oke dus ik zie je
over een paar weken in hoofdstuk vier over een paar weken bedankt